Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Regulamin organizacyjny

CALMEDICA MEDYCZNE CENTRUM REDUKCJI STRESU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
(nr księgi rejestrowej 000000261159)
z dnia 26.05.2023

Na podstawie przepisów art. 23 i 24 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej ustala się regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego – CALMEDICA MEDYCZNE CENTRUM REDUKCJI STRESU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Gdańsku, zwanym dalej „Podmiotem Leczniczym” w następującym brzmieniu:

I. Postanowienia ogólne.

§1
Niniejszy Regulamin określa wewnętrzną organizację działalności zakładu leczniczego pod nazwą CALMEDICA MEDYCZNE CENTRUM REDUKCJI STRESU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (REGON 36880775000015), zwanym dalej „Zakładem Leczniczym”.

§2
CALMEDICA MEDYCZNE CENTRUM REDUKCJI STRESU SP. Z O.O. prowadzi zakład leczniczy pod nazwą CALMEDICA MEDYCZNE CENTRUM REDUKCJI STRESU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Gdańsku (80-875), ul. Szafarnia 11/F8.

§3
Podmiot Leczniczy działa na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej.


II. Cele i zadania.

§4
Celem Podmiotu Leczniczego jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych służących ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia na rzecz pacjentów dorosłych.

§5
Do zadań Podmiotu Leczniczego należy realizowanie świadczeń zdrowotnych w zakresie psychiatrii, psychologii i psychoterapii.

III. Struktura organizacyjna Zakładu Leczniczego

§6
1. W skład Zakładu Leczniczego wchodzi jednostka organizacyjna pod nazwą Poradnia telemedyczna z siedzibą w Gdańsku (80-875), ul. Szafarnia 11/F8.
2. W skład jednostki organizacyjnej Poradnia telemedyczna wchodzą następujące komórki organizacyjne:
• Poradnia zdrowia psychicznego (VII-001)
• Poradnia psychologiczna (VII-002)
3. Działalnością medyczną zakładu leczniczego kieruje kierownik – Karolina Janz.

IV. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych.

§7
CALMEDICA MEDYCZNE CENTRUM REDUKCJI STRESU prowadzi działalność leczniczą polegają na udzielaniu ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie:
a) psychiatrii,
b) psychologii,
c) psychoterapii.

V. Miejsce udzielania świadczeń.

§8
Świadczenia zdrowotne w ramach Zakładu Leczniczego są udzielane wyłącznie za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności. Tym samym, pomieszczania i urządzenia zakładu leczniczego w Gdańsku (80-875), ul. Szafarnia 11/F8 nie muszą spełniać wymagań wynikających z rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą.

VI. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
§9
1. Podmiot Leczniczy udziela wyłącznie świadczeń zdrowotnych niefinansowanych ze środków publicznych, tj. za pełną odpłatnością pacjenta.
2. Świadczenia zdrowotne są udzielane wyłącznie przez osoby wykonujące zawody medyczne oraz posiadające wymagane przepisami kwalifikacje.
3. Podmiot Leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń oraz efektywność procesu leczenia.

§10
Podmiot Leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych z zachowaniem należytej staranności, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, respektując prawa pacjenta oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

§11
1. Pacjenci są rejestrowani wyłącznie za pośrednictwem platformy internetowej znajdującej się pod adresem www.calmedica.pl (zakładka „Umów wizytę”).
2. Ustalony termin wizyty ma charakter orientacyjny i może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Podmiotu Leczniczego.

§12
1. W przypadku konieczności odwołania przez pacjenta zaplanowanej wcześniej i zarezerwowanej dla niego konsultacji online, pacjent jest zobowiązany do jej odwołania na minimum 12 godziny przed wyznaczonym terminem.
2. Stosuje się następującą politykę odwołań i zwrotów:
a) w przypadku, gdy Podmiot Leczniczy odwoła Konsultację online lub lekarz Podmiotu Leczniczego nie pojawi się na takiej konsultacji online albo spóźni się z jej przeprowadzeniem o ponad 60 minut, Podmiot Leczniczy dokona zwrotu całości zapłaconej przez pacjenta opłaty nie później niż w terminie 14 dni od planowanego terminu konsultacji,
b) w przypadku, gdy pacjent odwoła konsultację online, nie później niż na 12 godzin przed jej godziną rozpoczęcia, Podmiot Leczniczy dokona zwrotu zapłaconej przez pacjenta opłaty w kwocie 95% jej wysokości nie później niż w terminie 14 dni,
c) w przypadku, gdy pacjent odwoła konsultację online później niż na 12 godzin przed jej godziną rozpoczęcia lub pacjent nie pojawi się na Konsultacji online (pomimo trzykrotnej próby połączenia), Usługobiorca zachowuje w całości zapłaconą opłatę.
3. Zwrot środków na rzecz pacjenta zostanie dokonany z zastosowaniem tej samej metody, jaką użył pacjent do uiszczenia opłaty za konsultację online.

§13
Przed pierwszą wizytą pacjent:
a) Podaje dane osobowe umożliwiające założenie dokumentacji medycznej oraz późniejszą identyfikację pacjenta określone w art. 25 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (nazwisko i imię, datę urodzenia, adres miejsca zamieszkania, numer PESEL, jeżeli został nadany, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość);
b) Może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie kontaktu telefonicznego,e-mail lub sms.

§14
Pacjent może w każdym czasie złożyć:
a) oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do udostępniania jej dokumentacji medycznej,
b) oświadczenie o wyrażeniu zgody na udzielanie informacji o jego stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach oraz
c) sprzeciw wobec udostępnienia osobom bliskim informacji o stanie zdrowia lub dokumentacji medycznej po swojej śmierci.

§15
Pacjent ma prawo do składania wniosków i skarg związanych z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych. Rozpatrzenia wniosków i skarg dokonuje kierownik, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni. O rozstrzygnięciu powiadamia się wnoszącego wniosek lub skargę oraz osobę, której ono dotyczy.

VII. Organizacja i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych zakładu leczniczego.

§16
1. Zakładem leczniczym kieruje i reprezentuje na zewnątrz Właściciel lub upoważniona przez niego osoba. Przez właściciela należy rozumieć każdego członka Zarządu, jak i Zarząd w pełnym składzie.
2. Do obowiązków i uprawnień Właściciela należy w szczególności:
a. organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników i osób wykonujących zawód w Zakładzie Leczniczym,
b. zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników i osób wykonujących zawód w Zakładzie Leczniczym,
c. podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagradzania, karania i zwalniania pracowników i osób wykonujących zawód w Zakładzie Leczniczym;
d. wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących wszystkie sprawy związane z funkcjonowaniem Zakładu Leczniczego;
e. zapewnienie dostępności informacji o prawach pacjenta, określonych ustawami i zabezpieczenie ich przestrzegania.

VIII. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.

§17
Podmiot Leczniczy w ramach swojej działalności współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie odrębnych umów.

IX. Udostępnianie dokumentacji medycznej

§18
1. Dokumentacja medyczna w ramach Zakładu Leczniczego jest prowadzona wyłącznie w formie elektronicznej.
2. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
a) do wglądu w siedzibie Podmiotu Leczniczego, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć;
b) przez sporządzenie jej kopii elektronicznej lub wydruku;
c) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
d) na informatycznym nośniku danych.
3. Aby otrzymać dokumentację medyczną w wybranej przez pacjenta formie, pacjent powinien wypełnić i podpisać wniosek o wydanie dokumentacji. W wypadku odbioru dokumentacji pacjent potwierdza jej otrzymanie podpisem na złożonym uprzednio wniosku.
4. Podmiot Leczniczy prowadzi rejestr udostępnień dokumentacji zawierający dane, o których mowa w art. 27 ust. 4 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
5. W wypadku udostępniania dokumentacji medycznej należy stosować procedurę jej zabezpieczenia wynikającą z obowiązującej Polityki bezpieczeństwa danych osobowych.

§19
Ustala się wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej prowadzonej w ramach Zakładu Leczniczego oraz zasady jej wnoszenia, które stanowią załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.


X. Organizacja procesu udzielania świadczeń w przypadku pobierania opłat i opłaty za udzielanie świadczeń niefinansowanych ze środków publicznych.

§20
1. Wysokość opłat za udzielanie poszczególnych świadczeń zdrowotnych w ramach Zakładu Leczniczego (Cennik) określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
2. Cennik udostępnia się na stronie internetowej www.calmedica.pl

§21
1. Odpłatność za świadczone usługi następuje zgodnie z obowiązującym cennikiem, wyłącznie w formie bezgotówkowej poprzez system płatności na platformie www.calmedica.pl
2. Całość opłaty musi zostać uiszczona przed przystąpieniem do udzielenia świadczeń.

XI. Monitoring pomieszczeń.
§22
Nie przewiduje się monitoringu pomieszczeń Zakładu Leczniczego.

XII. Postanowienia końcowe.

§23
1. Właściciel ustala i dokonuje zmiany Regulaminu organizacyjnego.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują właściwe przepisy prawa.
3. Podanie Regulaminu organizacyjnego do publicznej wiadomości w zakresie wysokości opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej oraz cennika następuje poprzez zamieszczenie na stronie internetowej www.calmedica.pl
4. Postanowienia niniejszego Regulaminu podlegają ujawnieniu wszystkim osobom pracującym lub wykonującym zawód w Zakładzie Leczniczym.

§24
Regulamin organizacyjny wchodzi w życie z dniem 26.05.2023

pixel